שירותי סיעוד הם מצרך שמבוגרים רבים מוצאים עצמם נזקקים לו, במצבים בהם אינם מסוגלים לבצע פעולות יומיומיות פשוטות בכוחות עצמם; אכילה ושתייה, שליטה על סוגרים, ניידות ועוד. על מנת לקבל שירותים אלו, יגישו תביעה לגמלת סיעוד לביטוח הלאומי, ובמקרה בו לתובע יש גם ביטוח פרטי, אז יגיש תביעה גם לחברת הביטוח הפרטי. יש לציין כי כמו כן, גם אדם שהוגדר כתשוש נפש (לדוגמא אדם הלוקה באלצהיימר או דמנציה מתקדמת) זכאי גם הוא לשירותי סיעוד (בהתאם להגדרת "תשישות נפש" בפוליסה).

כיצד מגישים תביעה לגמלת סיעוד

ההמלצה הטובה ביותר להגשת תביעה לגמלת סיעוד היא קודם כל, לבחור עורך דין מוצלח שילווה, ייעץ וייצג אותנו לכל אורך התהליך. זאת מהסיבה שחברות הביטוח עלולות להתגלות כאינטרסנטיות מאוד, ויעשו כל שביכולתן להוכיח שאינכם זכאים לשירותי הסיעוד. אך כיצד תמצאו עורך דין ביטוח סיעודי שיהיה הטוב ביותר עבורכם?

  • ניסיון – בדומה לכל ענף אחר, גם בתחום תביעות הסיעוד כדאי שלעורך הדין הנבחר יהיה ניסיון ו-וותק רבים בתחום, מכיוון שבסופו של דבר וותק רב יותר, משמעותו שעורך הדין התנסה במגוון של סיטואציות ומקרים.
  • ניגוד אינטרסים – כדאי לוודא כי עורך הדין שלכם מייצג אך ורק מבוטחים. זאת מהסיבה שעורך דין ביטוח סיעודי המייצג גם מבוטחים וגם חברות ביטוח, יוצר ניגוד אינטרסים.
  • פגישה ראשונה – לפני שניגשים לעבודה, כדאי לערוך פגישת היכרות עם עורך הדין, או לפחות לשוחח עמו טלפונית במטרה ליצור אינטראקציה ראשונית, ולבדוק את הכימיה ביניכם; האם עורך הדין קשוב אליכם? האם הוא מבין את הבעיה? האם הוא אקטיבי/פאסיבי?

למידע על חוק סיעוד לחץ כאן.

שקיפות מלאה היא המפתח

עורך הדין גלעד רמתי, מלווה ומייצג לקוחות רבים המבקשים להשיג את הצדק המגיע להם. עשרות מקרים בהם טיפל עוד משנת 2008, הופכים אותו למנוסה וותיק בתחום התביעות הסיעודיות. אם גם אתם מרגישים שהגיע הזמן לעשות צדק – צרו קשר בהקדם.