תביעות סיעוד מוגשות במקרים בהם חברות הביטוח מסרבות לשלם למבוטח את הפיצויים המגיעים לו על פי חוק, במקרים בהם המבוטח מוגדר כמקרה סיעודי.  כידוע, פוליסות הביטוח קיימות על מנת להבטיח שבמידה ויוגדר אדם כמקרה סיעודי – כאשר לא יוכל לבצע באופן עצמאי שלוש פעולות מתוך ששת הפעולות; לקום ולשכב, להתלבש ולהתפשט, להתרחץ, ללכת, לאכול ולשתות, ולשלוט על הסוגרים – יזכה לקבלת שירותי סיעוד ו\או סכומי כסף חודשיים בהתאם למצבו התפקודי של האדם, ופוליסות הביטוח הקיימות.

 

תהליך הגשת תביעות סיעוד

הגשת תביעה לגמלת סיעוד הינה תהליך לא פשוט כלל, הכולל מספר שלבים:

  • ראשית, עליכם להיות מוגדרים כמקרה סיעודי, בהתאם לקריטריונים שהוצגו בתחילת המאמר.
  • יש למלא טפסי תביעה (אותם ניתן להוריד דרך אתר האינטרנט של חברת הביטוח) ולשלוח את טפסים אלו, יחד עם מסמכים רפואיים, מסמכי ביטוח לאומי, צילום המחאה מבוטלת וצילום תעודת זהות אל חברת הביטוח שלכם.
  • לאחר שבועיים מרגע הגשת הטפסים, יגיעו לביתכם רופא\ה או אח\ות במטרה לבדוק את מצבכם התפקודי.
  • במידה וייקבעו אנשי המקצוע כי הנכם מוגבלים בלפחות שלוש פעולות מתוך ששת הפעולות היום יומיות שהוזכרו לעיל, תוכלו לקבל את גמלת הסיעוד. במידה וייקבע כי אינכם מוגבלים בתפקוד, תביעתכם תידחה.

תמיד כדאי להיעזר במומחה!

לא משנה באיזה מקרה מדובר, תמיד כדאי להיעזר בעורך דין המתמחה בתביעות מסוג זה. שמי עורך דין גלעד רמתי ואני מתייצב לעמוד לצדכם בכל עניין, למען זכותכם הבסיסית כבני אדם, להתקיים בכבוד. במידת הצורך, אגיע עד אליכם לצורך הבנת ואבחנת המצב הקיים, ולמציאת פתרונות מקוריים יחד אתכם. אני מזמין אתכם ליצור עמי קשר לקבלת ייעוץ וליווי משפטי מקצועי ואמין, עד להצלחה ואנסה להפוך את התהליך המייגע והמתיש מול חברות הביטוח לנגיש ופשוט.