זקוקים לייעוץ משפטי של עורך דין ביטוח סיעודי? הגעתם אל המקום הנכון!

מצבו הבריאותי של בן המשפחה התדרדר עד לכדי כך שהוא נזקק לטיפול והשגחה צמודים? פניתם לחברת הביטוח כדי לקבל פיצוי במסגרת פוליסת הביטוח הסיעודי שברשותכם אבל חברת הביטוח דחתה את פנייתכם? עצת הזהב היא לפנות אל עורך דין ביטוח סיעודי לקבלת ייעוץ וסיוע משפטי. ביטוח סיעודי מהווה פוליסת ביטוח שנועדה להעניק למבוטחיה תגמולים ו\או סיוע כלכלי במקרה של התדרדרות במצב בריאותי.

המצב הסיעודי נשען בהגדרתו על מבחן הכולל שש פעולות (מבחן מיני מנטל), אשר עלול לעתים קרובות לשמש כעילה לדחיית תגמולי הביטוח, כשבמקרים אחרים עשויות חברות הביטוח לטעון שהמצב הסיעודי נגרם ממצב רפואי קודם, ולפיכך איננו מזכה בתגמולים כלשהם.

חשיבות ההסתייעות בשירותיו של עורך דין ביטוח סיעודי

המציאות העגומה מלמדת שרבים עשויים למצוא את עצמם ניצבים אל מול שוקת שבורה, תוך שהם נאלצים לנקוט בהליכים משפטיים ולהתמודד כנגד חברות הביטוח דווקא בשעתם הקשה ביותר. מדובר בהליכים הנחשבים לסיזיפיים, מתישים וקריטיים, ומומלץ להסתייע בשירותיו של עורך דין ביטוח סיעודי על מנת להבטיח שתזכו לקבל בהקדם את מלוא הזכויות המגיעות לכם, ללא כל הסחבת הביורוקרטית ועגמת הנפש המלווה את התהליך.

הסטטיסטיקות מראות שמידי שנה מוגשות בישראל תביעות רבות לחברות הביטוח, על ידי מבוטחים המעוניינים במימוש זכאותם לפיצוי לפי הפוליסה שלהם, בהתאם לתנאים שחתמו מול חברות הביטוח. התביעות הללו מהוות, לא פעם, מפלטם האחרון של אותם המבוטחים, כשהפוליסה נועדה לאפשר להם להמשיך ולהתקיים בכבוד, חרף מצבם הסיעודי הקשה.

טיפים לבחירת עורך הדין לתביעת סיעוד

היות ותביעות הסיעוד כנגד חברות הביטוח נחשבות לתחום מאוד ספציפי ונישתי, חשוב להסתייע בעורך דין ביטוח סיעודי, המתמצא בכל נפתולי התחום ורזיו ומתמחה בתביעות מסוג זה. להלן כמה טיפים לבחירת עורך הדין הנכון:

  • השכלתו, הכשרתו המקצועית ניסיונו של עורך דין – בטרם ההתקשרות החוזית עם עורך הדין, יש לברר את השכלתו והכשרתו המקצועית של עורך הדין מעבר להכשרה הפורמלית בתחום, וכן בנוגע להיקף ניסיונו בתביעות כנגד חברות ביטוח.
  • הימנעות ממצב של ניגוד עניינים – על מנת להימנע ממצב של ניגוד עניינים, כדאי לוודא שעורך הדין אכן מייצג מבוטחים בלבד ואינו נוהג לייצג חברות ביטוח.
  • הגורם המטפל בתיק התביעה – יש לוודא שהגורם המטפל בתיק התביעה לגמלת סיעוד ומלווה אתכם בכל השלבים בתהליך הנו עורך הדין עצמו ולא אדם אחר ממשרדו כגון עו"ד זוטר או מתמחה.

מה קורה כשמבוטח מגובה בעורך דין ביטוח סיעודי מקצועי ומיומן?

על מנת לוודא שאכן מדובר בעורך דין ביטוח סיעודי שבקיא ומתמחה בתחום, כדאי לקבוע עימו פגישת היכרות ולקבל הסברים בכל הקשור לאסטרטגיות והטקטיקות בהן הוא נוהג לעשות שימוש בתביעות סיעוד. חשוב להדגיש שהמצב הסיעודי קשה מנשוא הן לחולה הסיעודי והן לבני משפחתו.

ההוצאות הכרוכות בטיפול בחולה הסיעודי עלולות להסתכם באלפי שקלים מידי חודש, ולעתים אף מעבר לכך. לעתים קרובות קורה שחברות הביטוח עושות כל שביכולתן כדי להתחמק ממימוש הפוליסות של מבוטחיהן, תוך שהן מגבות עצמן בסוללות משומנות היטב של עורכי דין ומשאבים כספיים, אל מול המבוטח הניצב בדד במצבו הסיעודי. ואולם, הניסיון מלמד שבמקרים רבים, בשעה שחברות הביטוח מבינות שבפניהן עומד מבוטח "עקשן" המגובה בעו"ד מקצועי ומיומן, ההליך המשפטי מסתיים בחלק מהמקרים מהר יותר והמבוטח מקבל את הפיצוי הכספי המגיע לו.