חוק סיעוד הינו החוק המרכזי הפועל משנת 1988 על ידי המוסד לביטוח לאומי, שירותי הרווחה העירוניים וקופות החולים, במטרה לסייע לקשישים המתקשים בפעולות בסיסיות בתפקוד היום יומי כגון; הליכה, הלבשה, ניהול משק בית, ועוד –ומעוניינים להמשיך להתגורר בביתם שלהם. אלו הזכאים על פי חוק הסיעוד, הינם תושבי ישראל שהגיעו לגיל הפרישה ומתגוררים בקהילה, בבית או בדיור מוגן.

צפו: מהו מצב סיעודי ובאיזה תנאים תקבלו פיצוי מהביטוח הסיעודי?

לאילו שירותים תהיו זכאים לפי חוק סיעוד

על פי חוק סיעוד הזכאות לגמלה ושיעורה, מתבססים על מספר גורמים; עמידה במבחן הכנסות, אי קבלת קצבה נוספת, ועוד. מלבד הסיוע בפעולות היומיומיות, יינתנו לזכאים לגמלה שירותים נוספים:

  • שירותי מכבסה – החל מלקיחת הכביסה מבית הקשיש והחזרתה לביתו לאחר כביסה, ייבוש וקיפול. כמות כביסה שמשקלה המרבי הינו 5 ק"ג מוגדרת כיחידה אחת של כביסה, ומחושבת כרבע שעה מסך השעות השבועיות לשירותי סיעוד להן יהיה זכאי.
  • לחצן מצוקה – לחצנים שיותקנו בבתיהם של הקשישים, יהיו מחוברים למוקד המאויש במוקדנים לאורך כל שעות היממה ויהיו זמינים במקרה בו יהיה הקשיש במצוקה.
  • מוצרי ספיגה – סדיניות, סופגנים, תחתוני מגן וחיתולים – בהתאם לצרכיו ומצבו של הקשיש. את מוצרי ספיגה אלו ניתן להזמין באופן ישיר מחברות אליהן מפנה הביטוח הלאומי, ונשלחים לביתו של הקשיש על בסיס חודשי קבוע.

גלעד רמתי אתכם לאורך כל הדרך!

על מנת לקבל את המגיע לכם, יש למלא ולהגיש 'טופס תביעה לגמלת סיעוד' בסניף הביטוח הלאומי הקרוב אליכם. את התביעה ניתן גם לשלוח בפקס, בדואר או בתיבת השירות של הסניף, וכן דרך אדם המייצג את הקשיש בצירוף אישורי הכנסות וחוות דעת רפואית מהרופאים המטפלים. עורך דין גלעד רמתי ילווה אתכם לכל אורך התהליך; החל משלבי מילוי הטופס, אבחנתכם כסיעודיים וקבלת טיפול ראוי.