אדם שהינו זכאי לקבלת גמלת סיעוד הניתנת בסל השירותים – כלומר גמלה במתכונת שירותים סטנדרטית אותם יקבל מחברת סיעוד, יוכל לבחור לוותר על כך, ולקבל במקום גמלת סיעוד בכסף היישר אל חשבון הבנק. כך יוכל העסיק את המטפל בעצמו, מבלי שחברת הביטוח תהיה מעורבת בכך. ישנה אפשרות נוספת והיא לשלב בין גמלת הסיעוד בכסף ובין שירותי הסיעוד מתוך הסל הקיים, בהפחתת ערך שירותי הסיעוד מהסכום הכספי המשולם.

תנאים לקבלת גמלת סיעוד בכסף – מהם?

  • זכאות בסיסית לגמלת סיעוד – לפני שמגיש הבקשה יהיה זכאי לקבלת גמלת סיעוד בכסף עליו להיות זכאי לגמלת סיעוד בכל רמות הזכות, וללא תלות ברמת הגמלה עצמה.
  • מטפל אישי – התובע מעסיק מטפל צמוד – תושב ישראל או עובד זר שאינו קרוב משפחה של התובע – שישה ימים בשבוע, כ-12 שעות ביממה לכל הפחות. יש לציין שבמידה והתובע מעסיק עובד זר, עליו להחזיק בהיתר העסקה מטעם רשות ההגירה במשרד הפנים, וכי העובד הזר שוהה בארץ כדין.
  • חוזה טיפול – התובע מעסיק את המטפל בתמורה לשכר על עבודתו, ותחת חוזה כתוב ומוגדר.

החלטה שיש בה יתרונות וחסרונות

בסופו של דבר, כמו בכל החלטה שתקבלו, גם כאן ישנם יתרונות וחסרונות; המטופל ובני משפחתו יהיו המעסיקים הישירים של המטפל, ויוכלו לבחור במטפל כראות עיניהם ועל פי הרגשתם האישית. עם זאת, הם אלו שיהיו אחראיים על כל ההליכים הבירוקרטיים סביב העסקתו, והם אלו שייאלצו להתמודד מול הלשכה הפרטית בה נרשם העובד, במידה והחליט לעזוב את תפקידו כמטפל.

על מנת לבצע את הבחירה הנכונה יותר, תוך לקיחה בחשבון של כל האפשרויות, רצוי להיוועץ עם עורך דין המכיר מקרוב את התחום. גלעד רמתי הינו הכתובת הנכונה ביותר עבורכם, כדי שתהיו בטוחים כי ביצעתם את ההחלטה הכי טובה עבור בן המשפחה שלכם.